Thursday, February 2, 2012

::Dalam Banyak2 Rakyat Di MALAYSIA, Sayalah yang PALING Rajin::

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,

Selama beberapa tahun nie, saya selalu je merungut krn kurang tidur dan terlalu byk tekanan dlm hidup. Akan tetapi sekarang saya dah tau knpe ianya berlaku (the real reason):


Saya keletihan krn terlebih kerja..

Nak tahu kenapa..??

Di bawah nie saya akn tunjukkan sebb mengapa saya mempunyai beban kerja yang lebih dan ianya adlh benar, bukan rekaan semata-mata:

Populasi penduduk Malaysia sekarang adlh 27 juta orang.

:P1.7 juta darinya sudah bersara. Maka tinggal 25.3 juta orang.

:P1.3 juta pula adlh golongan kanak2 bawah 6 tahun. Maka tinggal 24 juta orang.

:PDari 24 juta ini, 9 juta masih belajar (tadika, kolej, universiti dan lain2). Maka tinggal 15 juta
orang yang boleh buat kerja.

:PDari 15 juta ini, 6 juta orang adalah pekerja kerajaan yang pergi kerja tetapi tidak buat kerja. Maka tinggal 9 juta orang yang boleh buat kerja.

:PTolak 3 juta orang yang duduk dalam hutan (tentera darat & lain2) pasal mereka nie nak kerja macam manakn kalu tinggal dlm hutan. Dah tinggal 6 juta orang yg boleh buat kerja.

:PDari jumlah itu, tolak 3.7 juta ornag yg menganggur dan tiada kerja (surirumah, orang2 tua fresh university student, kene buang kerja dan lain2). Tinggallah 2.3 juta orang yang boleh buat kerja.

:PDari jumlah ini, sebanyak 1 215 512 orang dilaporkan sakit dan kini berada di dalam hospital di seluruh Malaysia ( tak kiralah hospital swasta atau hoapital kerajaan dan termasuklah hoapital gila). Dah tinggal 1 084 488 orang yang boleh buat kerja.

:PSekarang ini mengikut bancian terkini, terdapat 1 084 486 orang di dalam penjara dan Pusat Serenti di seluruh negara. Jadi tinggal 2 orang yang boelh buat kerja.

Dan 2 orang itu adalh SAYA dan AWAK..

Dari 2 orang ini, AWAK SEKARANG INI masih duduk depan laptop, main game, main internet, membaca email dan tak buat kerja langsung.









 Jadi tinggallah SAYA seorang yang buat kerja dalam Malaysia  nie..winkwink




:PMANA SAYA TAK LETIH, KURANG TIDUR & TEKANAN!!!



Jadi sedarlah sikit..
Dahh...!!!!
G la buat kerja tu..!!!
Jgn duk mengadap laptOp je...
Akhir kata....
Jangan Marah dan Senyum2 s0km0 deh....hihihiih

Hasil C0retan,
Cik Liena...

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...